Listing 1 - 10 of 3317 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit studieboek beschrijft de betekenis van visuele waarneming bij het leren lezen en spellen. Vervolgens beschrijft het problemen die hierbij kunnen optreden en de begeleiding daarbij. Kinderen kunnen oogbewegingsproblemen of visueel-motorische problemen hebben en hierdoor moeite krijgen bij het verwerken van visuele informatie. Door middel van handelingsgerichte diagnostiek en begeleiding zijn deze visuele problemen - die vaak leiden tot leerachterstanden - te verhelpen. De publicatie is bestemd voor de psycholoog, orthopedagoog, remedial teacher, leraar in het basisonderwijs en speciaal onderwijs, paramedische therapeuten en ouders. Auteur dr. Roel de Groot is orthopedagoog, heeft een adviespraktijk en is hoofdredacteur van het Tijdschrift voor Orthopedagogiek. Het boek bevat 9 theoretische en praktische hoofdstukken, een observatielijst en aanbevolen boeken en websites. Het bijbehorende trainingsprogramma is op te vragen bij de auteur; tevens is een cd met oefeningen te verkrijgen bij de stichting SOES. © NBD Biblion
Choose an application
Deze praktische gids combineert technieken van cognitieve gedragstherapie met eenvoudige oefeningen die kinderen willen helpen hun zelfwaardering te verhogen. Wanneer een kind zich vaak alleen voelt, zich zorgen maakt over wat anderen van hem of haar denken, of is het onzeker over zichzelf, dan kunnen dit tekenen van een lage zelfwaardering zijn. Het boek is bedoeld voor kinderen van 7 tot 11 jaar. Het kind wordt bijgestaan door Bop, een vriendelijk en behulpzaam personage met wie het kind zich kan identificeren. Naast activiteiten, afgewisseld met uitleg, voorbeelden en tips voor kinderen bevat dit boek ook informatie voor ouders. bron: onderwijsdatabank.nl
Choose an application
Dit boek biedt een uitgebreid overzicht van typische, kleine en vaak onschuldige kwalen bij kinderen. Het verduidelijkt daarnaast de overwegingen voor het handelen in de huisartsenpraktijk. Het richt zich in de eerste plaats op huisartsen en huisartsen in opleiding, consultatiebureauartsen, jeugdartsen en kinderartsen. Maar het kan ook waardevol zijn voor andere professionals die met kinderen werken, voor geïnteresseerde leken, én voor ouders. Kleine Kwalen bij kinderen maakt deel uit van de serie Kleine kwalen. In het boek worden 165 aandoeningen behandeld aan de hand van een vaste en overzichtelijke structuur. Eerst worden de etiologie en waarmee de patient komt beschreven, dan de diagnostiek en het beleid. Het boek beschrijft aandoeningen als krentenbaard, platvoeten en waterpokken. Daarmee onderscheidt het zich van andere boeken over kindergeneeskunde, waarin vooral aandacht is voor ernstige aandoeningen. De vele foto’s helpen de tekst te verduidelijken: ze tonen duidelijk de kenmerken van de verschillende aandoeningen. Deze herziening van het boek uit 2016 kent nieuwe hoofdstukken, verduidelijkt de differentiaal diagnose en voegt de meest recente evidence-based inzichten uit de literatuur aan alle hoofdstukken toe. De inhoud van dit boek sluit aan bij de richtlijnen van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG).De redactie van dit boek was in handen van Just Eekhof, Sjoerd Bruggink, Marissa Scherptong – Engbers, Annemarije Kruis en Tobias Bonten. Zij zijn praktiserend huisarts en hebben expertise als onderzoeker en docent huisartsgeneeskunde.
Paediatrics --- pathologie --- kinderen --- pediatrie --- zieke kinderen
Choose an application
spelen --- spelletjes --- kinderen
Choose an application
Dit boek is geschreven door Marije Gmelig Meyling, Laura Postma, Esther Tijhof en Monique van der Werf, vier geneeskundestudenten. Voor hun bachelorscriptie deden zij onderzoek naar de emoties die spelen bij kinderen na het overlijden van een klasgenoot. Het onderzoek en de ontwikkeling van het boek zijn uitgevoerd onder begeleiding van dr. Erik Loeffen. Hij is arts in opleiding tot kinderarts en epidemioloog. In 2019 is hij gepromoveerd op het verbeteren van ondersteunende en palliatieve zorg voor kinderen met kanker. Als onderdeel van het derde studiejaar geneeskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen moeten studenten in groepen een wetenschappelijk onderzoek uitvoeren en daar een toepasselijk product bij ontwerpen. De vier schrijfsters van dit boek hadden een gezamenlijke interesse voor de kindergeneeskunde en de palliatieve zorg. Het onderwerp van hun bachelorscriptie is een combinatie van deze twee vakken.Het doel van het wetenschappelijk onderzoek was het identificeren van de emoties die kinderen van vier tot acht jaar ervaren na het overlijden van een klasgenoot. Het prentenboek is gebaseerd op de resultaten.
rouw --- kinderen --- Educational psychology
Choose an application
De meeste kinderen op school voelen zich een beetje gespannen als ze een toets krijgen of een spreekbeurt moeten houden. De spanning helpt hen zich goed te concentreren en beter te presteren. Bij kinderen met faalangst is de spanning te groot. Zij kunnen bijvoorbeeld alleen maar denken dat het waarschijnlijk toch niet lukt. Zij blokkeren en kunnen niet meer laten zien wat ze kunnen. In Ik en faalangst leren Nathalie van Kordelaar en Mirjam Zwaan, beiden orthopedagoog, kinderen omgaan met faalangst. Ze geven verschillende oefeningen en tips om rustiger te worden zodat kinderen kunnen laten zien wat ze allemaal kunnen. Ze leggen uit hoe kinderen kunnen omgaan met hun gedachten en hoe ze uiteindelijk hun faalangst kunnen aanpakken.
faalangst --- kinderen --- Faalangst.
Choose an application
Choose an application
Wanneer is een theorie precies waar? Zullen we ooit alles weten? Zijn er grenzen aan de wetenschap? Door met jongeren te filosoferen over wetenschap, kun je hun aangeboren verwondering prikkelen en het denken over de wereld om hen heen verdiepen. Je voedt hun zelfdenkend vermogen en leert hen kritisch te argumenteren en te luisteren naar andermans mening. Door te filosoferen houden ze, voordat kennis alle plaats inneemt, ruimte in hun hoofd voor vragen. Zo kunnen ze inzien dat de wereld niet zwart-wit is, maar oneindig kleurrijk.In 'Ik zag twee apen wetenschapen' vind je een uitgebreide handleiding om te filosoferen met kinderen en jongeren. Tevens vind je er 25 voorbeelden van lessen die een filosofisch gesprek accommoderen over een thema rondom wetenschap of die aansluiten bij bepaalde vakken op school.
Filosofie --- kinderen --- kinderen. --- filosoferen --- filosoferen met kinderen --- Kinderen. --- filosofie --- Didactics of philosophy --- toegepaste filosofie --- Filosoferen met kinderen
Choose an application
Klinische psychologie --- specifieke problemen. --- #KVHB:Obesitas --- overgewicht --- obesitas --- kinderen --- 613.24 --- Kinderen --- Obesitas --- Overgewicht --- Psychologie --- Voeding --- Kinderen : dieten --- Kinderobesitas : behandeling --- Bewegingstherapie; kinderen --- Voeding; kinderen --- Zwaarlijvigheid; kinderen --- Bewegingstherapie ; kinderen --- Voeding ; kinderen --- Zwaarlijvigheid ; kinderen --- Bewegingstherapie --- Jeugd --- Gewicht --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Listing 1 - 10 of 3317 | << page >> |
Sort by
|